Over ons

Stichting BasisBijbel heeft als doel de Bijbel voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken. De stichting wil dit bereiken op de volgende manieren.

1. Er is een gratis te lezen Bijbel op het internet: de BasisBijbel (voorheen BasicBijbel) – de bijbel in makkelijk Nederlands op de website basisbijbel.nl
  2. Er is een ebook uitgegeven van de BasisBijbel (uitg. Importantia Publishing) – adviesprijs Euro 4,99
  3. De BasisBijbel is als boek te koop vanaf slechts €14,95.
  4. De BasisBijbel wordt ter beschikking gesteld voor ‘doelgroepbijbels’
  5. De BasisBijbel is door Importantia Publishing toegevoegd aan het gratis te downloaden Basispakket van Online Bijbel, te verkrijgen voor Windows, voor iPad en iPhone en voor Androïd.
  6. De BasisBijbel is toegevoegd aan de gratis Bijbel-apps YouVersiontheWord en BibleGateway, zodat je ook offline kunt lezen. Te gebruiken op iPad, iPhone en Android-apparaten.
  7. De BasisBijbel is als gratis online-app te vinden in Google Play
  8. De BasisBijbel is gratis te gebruiken in de (betaalde) beamerprogramma’s Propresenter en OPS8pro

Over de auteur

Jacoline Kleyn studeerde tentoonstellingsbouw. Daar leerde zij onder andere moeilijke onderwerpen duidelijk te maken in eenvoudige taal. Ze is sinds 30 jaar lid van een evangelische gemeente. Bij het zoeken naar een bijbel voor haar kinderen, ontdekte ze dat er geen complete bijbel in eenvoudig Nederlands te verkrijgen was.

Mede gemotiveerd door een jaar bijbelschool, besloot ze daarom in 1998 de bijbel te gaan verwoorden in eenvoudige taal om de bijbel voor een zo groot mogelijk publiek toegankelijk te maken. Sinds 2013 is deze bijbel te vinden op het internet, waar hij gratis en zonder inloggen te lezen is. Voor het beheer van de BasisBijbel werd in 2013 stichting BasisBijbel opgericht.

In 2016 verscheen de BasisBijbel in druk bij stichting ZakBijbelBond. Stichting BasisBijbel blijft echter eigenaar van de tekst.

opgericht op 11-12-2013 te Voorschoten
KvK. nr. 59426411
banknummer: NL89 SNSB0871 2859 24

Stichting BasisBijbel is geen ANBI. Voor de stichting betekent dit, dat giften tot 2000,- belastingvrij zijn, maar dat de stichting over hogere bedragen belasting moet betalen.
Voor de gever betekent het dat hij zijn gift(en) aan de stichting niet kan aftrekken voor de belasting.