• Net zoals een boom
    met zijn wortels stevig in de grond staat,
    zo moeten jullie stevig in Hem geworteld staan.

Kolossenzen 2 vers 7
  • Ik heb mooie plannen voor je, zegt de Heer.
    Plannen vol vrede, niet vol ellende.
    Want ik heb een hoopvolle toekomst voor je.

Jeremia 29 vers 11
  • Wees niet bang, want Ik ben met je.
    Kijk niet angstig rond, want Ik ben je God.
    Ik maak je sterk. Ik help je.
    Ik houd je stevig vast en Ik kom voor je op.

Jesaja 41 vers 10
  • De Heer is Koning!
    Juich en jubel, aarde!

Psalm 97 vers 1
  • Weten jullie het dan niet?
    Hebben jullie het dan niet gehoord?
    De Heer is de Maker van de hele aarde.
    Hij is een eeuwige God.
    Hij wordt niet moe en raakt niet uitgeput.

Jesaja 40 vers 27
  • Begrijp jij hoe de wolken zijn opgehangen?
    Begrijp jij iets van de wonderlijke dingen
    die de volmaakt wijze God doet?

Job 37 vers 16

Doelgroepbijbels

Stichting BasisBijbel wil meewerken aan het uitgeven van zogenoemde 'doelgroepbijbels:' bijbeltjes die speciaal worden uitgegeven voor een bepaalde doelgroep. Wie een doelgroepbijbel wil laten maken, kan met ons contact opnemen om een en ander te overleggen, want ook al wordt de BasisBijbel uitgegeven door de ZakBijbelBond, stichting BasisBijbel blijft eigenaar van de tekst.

In 2014 hebben we bijvoorbeeld in samenwerking met Bible for the Nations een “BikerBijbel” gemaakt. Dit was de eerste doelgroepbijbel die in samenwerking met stichting BasisBijbel is uitgegeven (toen nog stichting BasicBijbel). Voorjaar 2015 is voor stichting Trucker Church bij Bible for the Nations ook een "TruckerBijbel" uitgegeven en voor stichting Reck een "MetalBijbel", beide met het Nieuwe Testament van de BasisBijbel. Als u vragen hebt over deze drie reeds uitgegeven doelgroepbijbels of als u zelf een doelgroepbijbel wilt maken met de BasisBijbel, kunt u met ons contact opnemen.

Een doelgroepbijbel bevat het NT, een doelgroep-kaft en eventueel door u zelf aan te leveren getuigenissen en foto's uit de doelgroep voor een kleurenkatern. Houd u er wel rekening mee dat een oplage van slechts een paar honderd of minder relatief kostbaar is. De drukker rekent voor kleine oplages veel hogere prijzen dan voor grote oplages, omdat de hoeveelheid werk gelijk blijft.

Hieronder een lijstje om ideeën op te doen, maar er is natuurlijk veel meer mogelijk:
  • Bikerbijbel
  • Jezusbijbel
  • Straatbijbel
  • Metalbijbel
  • Truckerbijbel
  • Voetbalbijbel
  • Trouwbijbel
  • Survivalbijbel
  • Studentenbijbel
  • Extreme Sports bijbel
  • Politiebijbel
  • Businessbijbel
  • Stadsbijbel voor de eigen woonplaats
  • Gevangenisbijbel/Vrijheidsbijbel
  • Kantoorbijbel
  • Spoorbijbel

LET OP: de bijbeltjes hierboven bestaan nog NIET, ze worden uitsluitend opgenoemd als ideeën.

adres icon

BasisBijbel kopen